Schaakprotocol SV Hoeksche waard

1. Als je ’s avond komt schaken geef je daarmee te kennen dat je geen klachten of symptomen hebt: verstopte neus, keelpijn, hoesten, koorts, malaise, verlies van smaak en/of geur.

2. Je meldt vóór drie uur ’s middags op de speeldag bij de wedstrijdleider dat je ’s avonds komt schaken. Dan gaat de wedstrijdleider een indeling maken voor de schaakavond. Deze indeling komt op de website te staan. Je ziet dan wie je tegenstander is en aan welke tafel je moet spelen (alle tafels worden genummerd).

3. De beheerders van de kantine van de sporthal hebben 12 tafels zodanig opgesteld dat alle stoelen ongeveer 1½ meter uit elkaar staan. (De tafels zijn 120 cm lang en we zitten aan de korte zijde). Op elke clubavond kunnen we dus met maximaal 24 man spelen. Als er zich meer dan 24 mensen hebben aangemeld, dan vallen degene die zich het laatst aanmelden af. De tafels en stoelen mogen niet verplaatst worden.

4. Er zijn looproutes aangegeven op de trappen en in de bar. Bij binnenkomst (houd rekening met de 1½ meter!) loop je langs de bar, neem je eventueel een consumptie mee en ga je aan de jou toegewezen tafel zitten.

5. Je blijft de hele avond aan dezelfde tafel zitten. Dus niet meer gezellig van te voren koffiedrinken met elkaar en ook niet na afloop aan de bar staan. Er is dan ook geen enkele reden meer om eerder dan iets voor 8 uur aanwezig te zijn. De enige redenen om je zitplaats te verlaten zijn: het halen van een consumptie en toiletbezoek. Er wordt dus tijdens een partij niet meer rondgelopen en ook het toekijken bij een ander bord is uit den boze. Probeer ook consumpties voor elkaar mee te brengen zodat geloop (waarbij we even dichterbij elkaar komen dan 1½ meter) zoveel mogelijk vermeden wordt.

6. Voor het halen van consumpties loop je door de bar aan de sporthalkant, daar zullen ook een tafel en prullenbakken staan om het lege fust te deponeren.

7. De borden en bakjes met de stukken worden van te voren door één persoon klaargezet op de tafels. Dat is de enige die spullen uit de kist haalt. Ook na afloop zet één persoon alles terug in de kist.

8. Tijdens het spelen van de partij (ook bij het opzetten van de stukken aan het begin en het opruimen aan het eind) raakt een speler alleen zijn eigen stukken aan (er komen aparte bakjes voor de witte en zwarte stukken). Bij het slaan van een stuk zet je je eigen stuk op hetzelfde veld naast het stuk van je tegenstander. Deze verwijdert zijn eigen stuk van het bord.

9. Op iedere tafel is desinfecterende handgel aanwezig, waar de spelers gebruik van moeten maken. Na afloop worden de tafels en stoelen schoongemaakt (ontsmet) door de vrijwilligers.

Onderstaand protocol is goedgekeurd.