Finale

Walter v Dijk- Jan de Mikopgave

Omdat Jan de finale dit jaar niet meer kon spelen heeft hij opgegeven.

Bekercompetitie 2017
Bekercompetitie 2016
Halve finale

Frans Op de Beek- Jan de Mik0-2
Walter v Dijk- Bas van Dijk1-1(2-0)

Kwartfinale

Ron van Leeuwen- Jan de Mik1-1(0-2)
Cees vd Berg- Bas van Dijk½ - 1½
Frans Op de Beek- Gert van Driel1-1(2-1)
Walter van Dijk- Abe v Bennekom2 - 0

Tweede ronde

Frans Aardoom- Bas van Dijk0-2 Frans Op de Beek- Henk Duurkoop2-0
Abe v Bennekom Johan de Moor- Walter van Dijk½-1½
Ronald Möhrke- Ron van Leeuwen1-1(1-2) Cees vd Berg- Kees van 't Land1-1(2-1)
Jan de Mik- Danny Breure2-0 Martin van Bokkem- Gert van Driel0-2

Eerste ronde

Gert van Driel- Dirk van Vuuren1-1(2-0) Ron van Leeuwen- Meinard Schrijer2-0
Jan de Mik- André Osinga2-0 Ewout Butter- Frans Op de Beek0-2
Ronald Möhrke- Johan vd Meer2-0 Bas van Dijk- Mark Hopman2-0

Frans Aardoom, Walter v Dijk, Cees vd Berg, Kees van 't Land, Kees vd Velden, Henk Duurkoop, Martin van Bokkem, Abe van Bennekom, Johan de Moor en Danny Breure hebben de eerste ronde een bye.

Speeldata beker (globaal)
1e ronde 18 januari
2e ronde1 maart
kwartfinale 5 april
halve finale17 mei
finale21 juni

Reglement bekercompetitie
1. De eerste ronde wordt gespeeld met 32 of 16 spelers. Als er meer spelers dan 32 deelnemen, wordt er een voorronde gespeeld. Als er minder dan 32 deelnemers zijn, hebben er spelers in de eerste ronde een bye.
2. De paring geschiedt door loting. Deze loting vindt minimaal een week voor het spelen van de volgende ronde plaats.
3. Een ronde bestaat uit 2 partijen (45 min p.p.p.p.) tussen dezelfde tegenstanders, waarbij afwisselend met zwart en met wit gespeeld wordt. Is de stand dan gelijk, dan volgen er twee snelschaakpartijen (5 min p.p.p.p.). Is er dan nog steeds een gelijke stand, dan volgt er net zolang één snelschaakpartij (3 min) totdat er een winnaar is. Bij de eerste partij uit deze sudden-death reeks wordt geloot voor de kleur. Bij de volgende partijen wordt steeds van kleur gewisseld.
4. Twee spelers kunnen in onderling overleg besluiten hun bekerpartijen op een andere clubavond te spelen. Ook de wedstrijdleider kan daartoe besluiten als hij vindt dat dat beter is voor de competitie. De laatste mogelijkheid om een (uitgestelde) bekerwedstrijd te spelen is één week voordat de volgende ronde gespeeld wordt.