Groepsindeling seizoen 2020-2021 - periode 1
Ronald MöhrkePeter van EsCees den Tuinder
Johan de Moor(Kees van 't Land)Joos van Es
(Rob Bedeaux)Johan Monster*
* Afgelopen maandag is hij voor het eerst geweest en heeft aangegeven wel lid te willen worden.

Toelichting op de groepsindeling
Na het opzeggen als lid van Peter Goedegebuur en het lid worden van Joos van Es hebben we nu 28 leden. Kees van 't Land en Rob Bedeaux hebben aangegeven dat ze voorlopig nog niet komen spelen.
De komende periode gaan we dus spelen met 26 personen. Volgens het competitiereglement betekent dat een groepsgrootte van 8 spelers voor groep 1 en 9 voor groep 2 en 3. Maar omdat Kees en Rob ergens in de loop van dit seizoen weer zullen gaan spelen zou groep 2 dan op 11 spelers komen. Dat vond ik onevenwichtig worden, zodat ik besloten heb in groep 2 met 8 spelers te starten en groep 1 met 9.
Na het toepassen van de normale promotie/degratie (op grond van de laatste stand van vorig seizoen) zijn er nog 2 extra promoties van groep 3 naar groep 2: Hans Brussaard en Peter van Es.
Bestuursbesluit dd 20 juni 2020
Van het seizoen 2019-’20 is de eerste periode volledig gespeeld. Van de tweede periode zijn 11 van de 13 ronden gespeeld. Besloten is om de stand na 11 ronden van periode 2 te beschouwen als de eindstand van die periode. Walter van Dijk was in groep 1 al de winnaar van periode 1. In periode 2 stond hij na 11 ronden zoveel voor dat de overwinning hem nauwelijks meer kon ontgaan. Daarmee zou hij 2 van de 3 perioden gewonnen hebben. Wij hebben dan ook besloten om Walter uit te roepen tot kampioen van het seizoen 2019-’20. Bij herstart van de reguliere competitie treedt het competitiereglement weer in werking en daarmee ook de promotie/degradatieregeling. Op grond daarvan wordt de nieuwe groepsindeling gemaakt.

Eindstand vorige periode(n)